بهداشت در هواپیما
نوشته شده توسط : محبوبه

بهداشت در هواپیما همواره باید رعایت شود. در این مطلب به بررسی نکاتی مهم درباره بهداشت در سفرهای هوایی که متاسفانه با وجود بدیهی بودن اغلب رعایت نمی‌شوند، می‌پردازیم.

 

تور باکو لحظه آخری  

 

چرا عده‌ای تصور می‌کنند به خاطر گران‌تر بودن سفرهای هوایی، لزوما هواپیما در مقایسه با اتوبوس و قطار تمیزتر است؟ این توهم سبب می‌شود بهداشت در هواپیما جدی گرفته نشده و آن‌ها کاملا ضدعفونی شده و عاری از میکروب و ویروس قلمداد شوند. در حال حاضر، پروازهای هوایی در سراسر دنیا مختل شده و حتی تعدادی ایرلاین رسما اعلام ورشکستگی کردند. از طرفی تعداد زیادی از کشورهای دنیا، هیچ پروازی از ایران قبول نبوده و حتی صدور ویزا را نیز برای ما متوقف کرده‌اند.

تور وان

تور استانبول

وقتی که از این بحران عبور کردیم، همیشه نکاتی که در این مطلب درباره بهداشت در هواپیما بررسی می‌کنیم را به خاطر داشته باشید. همچنین اگر به اجبار، اکنون مجبور به سفر بوده و از هواپیما استفاده می‌کنید، باید توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشید.

تور دبی

توجه به بهداشت در هواپیما برای همه

خودخواهی را کنار بگذارید! در شرایط کنونی توجه به بهداشت در هواپیما برای همه ضروری است کوتاهی یک فرد تنها به بیمار شدن یک یا چند نفر منجر نخواهد شد، بلکه با ایجاد زنجیره‌ای وسیع از افراد مبتلا،‌ تعداد بی‌شماری را زمین‌‌گیر کرده و عده زیادی را نیز قربانی خواهد کرد.

 

تور باکو

 

 

صندلی‌های هواپیما

نخستین مرکز انتشار آلودگی صندلی‌ها محسوب می‌شود. برخلاف زمان سفر با اتوبوس یا مخصوصا قطار کمتر فرد از صندلی تکان خورده و دائما روی آن قرار دارد. اگر فردی بیمار باشد، دست خود را بعد از مالیدن به سر و صورتش، بارها به صندلی خواهد زد. در هواپیما، صندلی‌ها مرکز تجمع و انتشار آلودگی‌ها به شمار می‌روند!

 

بهداشت در هواپیما

 

از آن جایی که تحقیقات اخیر نشان داده ویروس کرونا روی سطوحی همچون پلاستیک می‌تواند حتی تا پنج روز و حتی بیشتر نیز زنده بماند، باید برای حداکثر ایمنی و مصون ماندن، حین سوار شدن به هواپیما، فرض را روی لمس شدن آن توسط دست‌های آلوده فردی بیمار قرار بدهیم. اما اگر قرار باشد از ابتدا تا انتهای سفر به این موضوع فکر کنیم، دیوانه خواهیم شد!

 

بهتر است قبل از سفر یک ضدعفونی‌کننده جیبی تهیه کرده و همراه داشته باشید. حتی پدهای الکلی نیز کفایت می‌کنند. قبل از نشستن روی صندلی خود، یک الی دو دقیقه زمان صرف کرده و ابتدا آن را تمیز کنید. البته نباید در این حین مزاحم رفت و آمد بقیه شوید! تمیز کردن دستگیره و مخصوصا پشت صندلی رو به رویی خود، جایی که ممکن است بر اثر سرفه یا عطسه قطرات حاوی ویروس روی آن‌ نشسته باشد، را فراموش نکنید.

 

ممکن است افرادی با تماشای توجه به ظاهر بیش از حد شما به بهداشت در هواپیما پوزخندهایی داشته باشند، اما نسبت به آن‌ها بی‌توجه بوده و کارتان را ادامه بدهید. پوزخندهای کنونی، گریه‌های بعدی را با خاطر عدم رعایت نکات بهداشتی و در ادامه ابتلا به بیماری در پی خواهد داشت. برای رعایت حداکثری بهداشت می‌توانید از قبل کاورهایی تهیه کرده و آن‌ها را روی صندلی بکشید.

 

نکاتی دیگر درباره بهداشت در هواپیما

تعارف را کنار بگذارید! بررسی‌ها نشان می‌دهد یک بیمار مبتلا به کووید 19 (نام بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید) می‌تواند تا یازده نفر دیگر را بیمار کند! همیشه ماسک همراه داشته و برای سلامت حال خودتان نیز در صورت مشاهده فردی دیگر با علائم سرماخوردگی، یک ماسک به وی اهدا کنید. در صورت مقاومت این فرد، موضوع را با جدیت تمام با مسئولان کادر پرواز در میان بگذارید. با افراد بی‌توجه باید شدیدا برخورد شود!

 

بهداشت در هواپیما

 

تحقیق گروهی از دانشمندان چینی که نتایج آن‌ چند روز پیش منتشر شد، نشان می‌دهد بی‌فایده بودن استفاده از ماسک برای افراد سالم عقیده‌ای اشتباه است. البته ماسک‌های جراحی معمولی تاثیر کمی دارند، اما ماسک‌های N95 تاثیر قابل توجهی از پیشگیری خواهند داشت. البته باید به نکات مهم استفاده از ماسک دقت کنید. هرگز نباید با ماسک روی صورت خود ور رفته و آن را جابه‌جا کنید. مالیدن پیاپی دست به ماسک، به خاطر قرارگیری و چسبیدن آن روی صورت، خطر ابتلا به بیماری را در مقایسه با زمان عدم استفاده از آن افزایش می‌دهد.

https://bisungasht.com/mag/airplane-health-travel/





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: